Mnoho lidí se dnes ptá, jak vydělat peníze na internetu? Jak dokázali někteří lidé, o kterých se píše, vydělat obrovské finanční částky na internetu bez toho, aby měli jakýkoliv fyzický produkt?

Mechanismus: Jak vydělat peníze na internetu?

Pokud nemáte zrovna teď peníze a chcete si vydělat 2 000 Kč, tak tento článek rozhodně není pro Vás, jelikož v tomto článku budeme řešit seriózní tipy, jak vydělat na internetu z dlouhodobého hlediska. Jaké jsou ty nejlepší cesty k výdělku na internetu.

💡 Tip: Zde si můžete přečíst ještě obsáhlejší článek s konkrétními tipy, jak vydělat na internetu.

Prvním předpokladem vydělávání na internetu je znalost prostředí. Musíte vědět, jak internet funguje, jak se na něm lidé pohybují, co hledají a co potřebují. Podobně jako v reálném světě je třeba, abyste lidem usnadnili život a řešili jejich problémy. Nebo alespoň tvořili něco, o co mají zájem.

Eshop

Asi první věc, která každého napadne v souvislosti s příjmy na internetu, je provozování elektronického obchodu, eshopu. Česká republika patří k eshopové velmoci co do počtu. I když několik velkých hráčů jako Alza nebo Mall stále zvětšují svůj podíl, tak zbývá místo i pro malé eshopy nabízející běžně dostupné předměny, ale především originální zboží, které zákazník nedostane ve velkých eshopech typu Alza.

Jedná z prvních věcí, kterou by si měl každý ehopista promyslet, je otázka akvizice návštěvníků. S tímto bojuje každý malý eshop. Ve velké konkurenci je jednoduše třeba, abyste toto měli promyšlené. Lidé nezačnou na váš elektronický obchod chodit sami od sebe. Máme několik hlavních zdrojů návštěvnosti webů:

  • Organická návštěvnost / SEO
  • Výkonnostní marketing / PPC
  • Email marketing
  • Sociální sítě
  • Brand

Pro eshop je velmi těžké začít, pokud má stejné zboží, které je na internetu na dalších 10 místech a navíc nejste nejlevnější. Na druhou stranu začít e-shop s originálním produktem je mnohem jednoduší. Kanálů marketingu je mnoho, ovšem pro začátek doporučuji mix pěti výše SEO, PPC a sociální sítě na začátku. Po nějakém čase můžete systematicky začít pracovat na značce a také vytěžovat již získané návštěvníky e-mailingem.

U eshopu je pro začínající obchodníky jeden zásadní problém, kterým jsou skladové zásoby, do kterých je třeba investovat. Tento problém se dá nejlépe vyřešit tak, že začnete jen s několika originálními produkty. Další variantou je možnost takzvaného dropshippingu, kdy nejsou třeba skladové zásoby, ale zboží fyzicky dodává někdo jiný a vy jako eshop pouze propagujete.

Tip: Myslete na to, že podnikání vyžaduje spoustu organizace. Budete potřebovat vést účetnictví, budovat vztahy se zákazníky, řídit peníze i čas. S tím vším vám pomůže Caflou, manažerský all-in-one systém pro úspěšné řízení firmy.

Doporučení/Affiliate marketing

V obecném měřítku je doporučení nebo affiliate marketing velmi jednoduchou a účinnou technikou, která fungovala ještě dlouho před vznikem internetu.

Když se ve středověku domluvil napaječ koní a hostinský na určité formě spolupráce, tak to bylo výhodné pro oba. Do města přijel nový návštěvník, šel si nechat napojit koně a přirozeně se zajímal, kde se v městě ubytuje. Napaječ mu zmínil hospodu, kterou doporučuje a zároveň zmínil, aby pozdravil hostinského až u něj bude. Díky tomu hostinský identifikoval, že k němu host přišel díky napaječi koní a následně mohl dát napaječi nějakou provizi (například 1/12 z utracené sumy).

Dnes známe klasický affiliate marketing, kde jsou návštěvy identifikovány na základě utm parametrů a následně také slevové kódy, které slouží k identifikování na sociálních sítích. Eshop dává slevový kód 10 % nějakému influencerovi, ten doporučí produkt – klient dostane slevu 10 % na produkt a influencer dostane 5 % jako odměnu za doporučení. Win-win.

Influencer a specialista

V životě je důležité si vybrat obor, který vás baví a máte v něm potenciál stát se odborníkem nebo vlivnou osobou, kterou následují tisíce sledujících.

Pokud získáte odbornost a prezentujete se svojí prací, tak vám stoupá renomé a kredit v daném odboru. Můžeme to vidět i na fotbalistech na sociálních sítích. Čím lepší fotbalisté jsou, tak tím mají více fanoušků. Samozřejmě jsou zde ještě další dvě proměnné.

  1. Kvalita a zajímavost postovaných příspěvků.
  2. Odlišnost a speciální atributy.

Každý chce vidět krásné příspěvky a zajímavé informace ze života fotbalových celebrit. Proto mají nejvíce fanoušků Ronaldo, Messi a Neymar.

V menším měřítku to funguje ale podobně.

Na internetu rozhodně nefunguje průměrnost. Musíte přinášet výjimečnost, příběh a přidaná hodnota. Všichni sledují především ty nejlepší. Pokud jste v nějakém oboru pouze průměrní, tak si musíte dále vymyslet svoji další přidanou hodnotu, kterou se stanete jedineční.

Obsah na internetu by měl ideálně vzrušit a nadchnout. Po pragmatické rovině zase vzdělat nebo zabavit.

Internet je prostorem, kde se perete o pozornost. Je třeba nalézt svoji díru na trhu.

Pokud se vám článek líbil, tak si můžete přečíst také o tom, jak na bezpečné placení kartou.